Adet Düzensizliği

Adet Düzensizliği Tedavisi Ankara

Adet kanaması; üreme çağındaki tüm kadınlarda her ay düzenli olarak gerçekleşen, doğal bir döngüdür. Menstrüasyon döngüsünün başladığı ilk yıllar, adet kanamaları düzensiz olabilir. Bu genellikle ergenlik çağında doğal kabul edilen bir durumdur. Benzer şekilde menopoz öncesinde de kanamalar düzensizleşmeye başlayabilir. Ancak bunların dışında, adetlerin normalden az olması, geç ya da erken gelmesi adet düzensizliği olarak kabul edilir. Adet düzensizliği, kadın sağlığı açısından tehlikeli kabul edilen ve mutlaka tedavi edilmesi gereken bir rahatsızlıktır. Adet düzensizliği tedavisi Ankara için muayenehanemizi arayabilir; Op. Dr. Didem Kurban’dan randevu alabilirsiniz.

Adet Kanaması Ne Sıklıkta Gerçekleşir?

Adet döngüsü yani menstrüasyon; kadınlarda 28 günde bir gerçekleşir. Ancak kişinin yapısal özelliklerine, psikolojik durumuna ya da çevresel faktörlere bağlı olarak bu süre 21 – 35 gün arasında değişebilir. Adet kanamaları, her kadında farklı olmakla birlikte, yaklaşık 5 – 7 gün sürer. Bu süreçte günde 4 – 5 ped değiştirilir. Kanama miktarının daha az ya da çok olması, adet sürelerinin uzayıp kısalması ise adet düzensizliği şüphesi doğurabilir. Adet düzensizliğini belli gruplar altında inceleyecek olursak:

• Hipermenore: Kanama miktarının normalden çok olması
    • Hipomenore: Kanamanın normalden az olması
    • Menometroraji: Düzensiz aralıklarla, aşırı kanama olması
    • Menoraji: Adet sürelerinin uzaması
    • Metroraji: Düzensiz kanama aralıkları
    • Oligomenore: İki adet döngüsünün toplamda 35 günden fazla sürede olması yani seyrek adet görme
    • Polimenore: İki adet döngüsünün toplamda 21 günden az olması yani sık adet görme

Adet Düzensizliği Neden Olur?

Adet döngüsünün sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilmesi için vücuttaki birçok organ, senkronize bir şekilde çalışır. Hormonların dengesi adet kanamalarını etkiler. Aynı zamanda kadının psikolojik durumu ya da çevresel koşulların bedende yarattığı değişimler de adet düzenini etkiler. Bu nedenle adetlerin birçok nedenle gecikebileceğini, erken olabileceğini söyleyebiliriz. Yaygın nedenler ise;

• Hormonal değişimler
    • Menopoz öncesi
    • Diyabet hastalığı
    • Depresyon ve stres
    • Sigara kullanımı
    • Dış gebelik/gebelik
    • Yumurtalık kistleri
    • Miyom
    • Polipler
    • Rahim ve yumurtalık kanserleri
    • Endometrial hiperplazi (Rahim duvarının fazla büyümesi)
    • Tiroit hastalıkları
    • Bazı ilaçların düzenli kullanımı, yeni başlanan ilaçların yan etkileri
    • Ertesi günü hapı kullanımı
    • Bazı kronik hastalıklar
    • Aşırı kilo alıp verme, obezlik
    • Mevsim değişimleri, iş ve şehir değişiklikleri adet düzenini bozabilir.

Adet Düzensizliği Tanısı Nasıl Konur?

Mevsim değişimleri, stres ya da yaşam alışkanlıkları nedeniyle adet düzensizliği kadınlarda sık görülen bir durumdur. Bu düzensizlikler genellikle birkaç menstrüasyon döngüsü sonrasında geçer. Çoğu kadın adetlerinin anormal bir şekilde düzensiz olduğunu fark edebilir. Fark ettiğinde ise zaman kaybetmeden doktora başvurması gerekir. Jinekolojik muayene, smear testi, kan ve idrar testlerinin de yardımıyla adet düzensizliği ve nedenleri anlaşılabilir.

Adet Düzensizliği Nasıl Tedavi Edilir?

Her kadında, yılda birkaç kez adet düzensizliği olabilir. Bu genellikle normal kabul edilir. Ancak adet düzensizliğinin sürekli tekrarlaması, sağlık açısından ciddi riskleri beraberinde getirebilir. Adet düzensizliği tedavisinde en önemlisi; altta yatan nedenlerin belirlenmesidir. Medikal ilaçlar, hormon tedavileri ya da cerrahi operasyon gibi tedavi yöntemleri değerlendirilerek, hasta için ideal tedavi yöntemine karar verilmelidir.

Ankara adet düzensizliği ve tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.