Akupunktur Tedavisi

Ankara Akupunktur Tedavisi

Akupunktur tedavisi Ankara, kökenleri Çin tıbbına dayanan ve yaklaşık 3000 yıllık tarihi olan, tamamlayıcı bir tedavi yöntemidir. Özellikle zayıflama tedavisinde, ağrı, depresyon ve migren tedavilerinde tamamlayıcı niteliktedir. Bununla birlikte zayıflama ve bazı nedeni bilinmeyen ağrılarda tek başına bile yeterli olabilmektedir. İnce, küçük iğnelerin vücudun bazı özel bölgelerine batırılması ile yapılan akupunktur, günümüzde vajinismus ve tüp bebek tedavilerinde bile kullanılan, güvenilir bir yöntemdir.

Yazımızın devamında akupunktur ile depresyon, migren ve zayıflama tedavisi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ankara akupunkturla vajinismus tedavisi yazımızı da okuyarak tüm detayları öğrenebilir; randevu için Op. Dr. Didem Kurban’ın muayenehanesini arayabilirsiniz.

Akupunktur Nedir?

Akupunktur; latince kökenli olan, iğne ve batırmak kelimelerinden oluşan bir kelimedir (acus-iğne ve punctio-batırmak). Akupunktur tedavisinin kökenleri Çin tıbbına dayanır. Çin’de yüzyıllardır uygulanan ve etkileri kanıtlanmış olan bu tedavi, günümüzde tüm dünyaya yayılmaya başlamıştır. Akupunktur tedavisinin amacı; vücut enerjisini dengelemek ve vücudun kendi kendini iyileştirmesini sağlamaktır.

Akupunkturun Etkisi Nedir?

Akupunktur, vücutta çok yönlü bir yenilenme süreci başlatır. Bu nedenle etki mekanizması birçok açıdan sağlanır da diyebiliriz. Özellikle iyi ruh hâlini destekleyen mutluluk hormonlarının salınımını artırması, sinir sistemine ve kan akışına etki etmesi nedeniyle iyileştirici olduğu düşünülmektedir. Etki mekanizmaları:

• Sinir sistemi aracılığı ile endorfinlerin yani ağrı giderici maddelerin salgılanmasını hızlandırmak
    • Hormonları düzenleyerek, vücudu dengeye sokmak
    • Kan damarlarının aktive olmasını sağlamak
    • Bağışıklık sistemini güçlendirmek
    • Kasların gevşemesini sağlamak
    • Mutluluk hormonlarını artırarak, depresyon ve anksiyeteyi azaltmak
    • Tokluk hissinin azaltılmasını sağlamak böylece zayıflama sürecine destek olmak olarak sıralanabilir.

Akupunktur Tedavisi Nasıl Yapılır?

Akupunktur tedavisinde ince iğneler kullanılır. Bu iğneler, vücutta hastalıklarla ilişkili olduğu düşünülen özel bölgelere batırılır. İğneler nedeniyle acılı bir işlem olduğu düşünülse de yalnızca iğnelerin batma anında, hafif bir acı hissedilir. Cildin 2 mm ile 4 cm altına kadar uygulama yapılabilir. İğneler ciltte 20 – 30 dakika boyunca tutulur. Bu süreçte batma noktalarında hafif bir sıcaklık hissedilebilir.

Akupunktur Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Akupunktur sayesinde;

• Baş ağrısı ve migren
    • Ağrılar
    • Psikolojik rahatsızlıklar
    • Kadın hastalıkları
    • Sigara bırakma
    • Zayıflama tedavileri yapılabilir. Bunlar, akupunkturun en yaygın kullanım alanlarıdır. Bununla birlikte romatizmal hastalıklar, solunum ve sindirim sistemi rahatsızlıklarında da akupunktur yapılabilir.

Akupunktur ile Zayıflama Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Günümüzde, akupunkturun en yaygın kullanım alanlarından biri de zayıflama tedavisidir. Akupunktur, zayıflama amacıyla uygulanan tıbbi tedavilere ya da diyetlere tamamlayıcı niteliğinde olabilir. Ya da kendi başına uygulanabilir. Çin tıbbına göre kilo almak, vücuttaki dengesizlikten kaynaklanır. Bu dengesizlik; karaciğer, akciğer, böbrek ve tiroid bezleri ile ilgili olabilir. Akupunktur ile zayıflama tedavisinde, vücudun bu bölgeleri ile ilişkili olan noktalar hedeflenir. Tedaviden sonra;

• Metabolizma hızlanır.
    • İştah azalır.
    • Beyindeki açlık merkezi baskılanır.
    • Diyet stresi azaltılır.

Akupunktur, kilo verme sürecinde oldukça etkili olmasına rağmen mutlaka diyet ve egzersiz ile dengelenmesi gerekir. Kişi tam olarak motive olmuş bir şekilde kilo vermeye odaklanırsa, akupunkturun olumlu etkilerinden en iyi şekilde faydalanabilir ve kısa sürede kilo verebilir. Ankara akupunkturla zayıflama tedavisi için muayenehanemizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.

Akupunkturla Depresyon Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Akupunktur tedavisinin önemli etkilerinden biri de hormonları düzenlemesidir. Her seanstan sonra, vücuttaki serotonin ve endorfin yükselir. Bu hormonlar, vücudumuzda mutluluk ile alakalı olan hormonlardır. Özellikle depresif ruh hâlinin temel nedeni; serotonin seviyesinin düşmesidir. Akupunktur, bu hormonların düzenlenmesini sağlayarak, depresyon ile mücadele etmenize yardımcı olur. Hafif şiddetli depresyonda tek başına yeterli olabilir. Ancak kişinin ruhsal durumuna göre medikal ilaçlar ile birlikte, tamamlayıcı tedavi olarak da tercih edilebilir. Ankara akupunktur ile depresyon tedavisi için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Akupunkturla Migren Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Akupunktur tedavisinin en etkili olduğu alanlardan biri de migren tedavisidir. Migren; tekrarlayan baş ağrısı atakları ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Olağan bir baş ağrısı atağının aksine bulantı, kusma ve görme sorunları da yaşanabilir. Bu nedenle kişinin günlük yaşamını ciddi şekilde etkileyen bir hastalıktır. Migren kadınlarda, erkeklere oranla daha fazla görülür. Ataklar da kadınlarda daha sık ve şiddetli olabilir. Bunun nedeni; kadınlarda sık değişen hormonal dengenin atakları tetiklemesidir. Akupunktur tedavisinin migren üzerindeki temel etkisi ise ağrı eşiğini yükseltmesidir. Yani akupunktur tedavisi, migren krizini kesmek yerine atakların gecikmesini sağlar. Atak sıklıklarını azaltır. Akupunktur üzerine yapılan araştırmalar, tedavinin migren üzerinde %80’e yakın başarı oranı olduğunu ortaya koymaktadır. Ankara akupunktur ile migren tedavisi için muayenehanemizi arayabilir; randevu alabilirsiniz.

Ankara Akupunktur Tedavisi Fiyatları

Akupunktur tedavisi, beklenen sonuçlara ve uygulama alanına göre farklı bölgelere ve farklı seans aralıkları ile yapılabilir. Bu da akupunktur fiyatlarını etkilemektedir. Aynı zamanda Ankara akupunktur yapan kliniklerde de fiyatlar değişkenlik gösterebilir. Ankara akupunktur fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz muayenehanemizi arayabilirsiniz.