Dış Gebelik Tedavisi

Ankara Dış Gebelik Tedavisi

Dış gebelik tedavisi Ankara; döllenmiş yumurtanın rahim dışındaki bir bölgeye yerleşmesi sonucu oluşan gebelik türüdür. Sağlıklı bir gebelik değildir ve bebek rahim dışında gelişemeyeceği için sağlıklı bir doğum söz konusu olamaz. Bununla birlikte dış gebelik tedavisi zamanında yapılmadığında, tüplerin yırtılmasına neden olur ve annenin hayatını riske atar. Tedavi süreci ise dış gebeliğin ne zaman teşhis edildiğine ve döllenmiş yumurtanın yerleşim bölgesine göre planlanır.

Yazımızın devamında, Ankara dış gebelik tedavisi hakkında tüm merak ettiklerinizi bulabilirsiniz. Dış gebelikle ilgili daha fazla bilgi almak için ise Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Dış Gebelik (Ektopik Gebelik) Nedir?

Sağlıklı bir gebelik süreci için ilk aşama; döllenmiş yumurtanın rahme doğru bir şekilde yerleşmesidir. Sağlıklı bir gebelikte, döllenen yumurta rahim içerisindeki endometriyum tabakasına tutunur. Burada gelişmeye başlar ve gebelik süreci normal bir seyirde devam edebilir. Dış gebelikte ise döllenen yumurta, rahim dışında bir bölgeye yerleşir. Dış gebelik olgularının büyük bir çoğunluğunda yerleşim bölgesi fallop tüpleridir. Ancak nadir de olsa rahim ağzı ya da karın içi bölgesine yerleşebilir.

Dış gebelik geç tespit edildiğinde, anne adayı için ciddi riskler oluşturur. Bu nedenle her gebeliğin başında, yumurtanın anne karnındaki yeri kontrol edilmeli ve dış gebelik riski değerlendirilmelidir. Tedavisi mümkün olan bir durum olmasına rağmen, geç teşhis edildiğinde durum çok daha komplike bir hâl alabilmektedir.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebelik de normal bir gebelik gibi başlar. Beta HCG değeri yükselir ve gebelik testleri pozitif çıkar. Ancak dış gebelik ilerledikçe, normal olmayan bazı belirtiler görülmeye başlar. Bunlar:

• Vajinal kanama ya da lekelenme tarzında kanamalar
    • Kasık bölgesinde bıçak saplanmasına benzer, geçici ağrılar (özellikle karın ya da kasık bölgesinin tek tarafında yoğunlaşır.)
    • Sindirim alışkanlıklarında değişmeler
    • Kilo kaybı
    • Baş dönmesi ve rektal basınç olarak sıralanabilir.

Dış Gebelik Neden Olur?

Dış gebelik, sağlıklı da olsa, her kadında görülebilen bir durumdur. Ancak bazı faktörlerin dış gebelik riskini artırdığı bilinmektedir.

• Gebeliğin riskli gebelik grubunda sayılması (Özellikle kadının 35 yaşın üzerinde olması)
    • Geçmiş dış gebelik öyküsü
    • Geçirilmiş pelvik ve abdominal ameliyatlar
    • Birden fazla kürtaj olunması
    • Pelvik inflamatuar hastalık
    • Endometriozis rahatsızlığı
    • Spiral ile doğum kontrolü sağlanması
    • Rahim içi enfeksiyonlar
    • Üreme organlarındaki yapısal bozukluklar
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
    • Sigara kullanımı dış gebelik riskini artırır.

Dış Gebelik ile Bebek Sahibi Olmak Mümkün Mü?

Dış gebelik ile bebek sahibi olmak mümkün değildir. Ektopik gebelik olarak da adlandırdığımız bu gebelik türü, bir süre sonra fallop tüplerin yırtılmasına ve aşırı kanama nedeniyle anne adayının hayatını kaybetmesine neden olabilir. Rahim dışında, döllenmiş yumurtanın büyümesi ve gelişmesi mümkün değildir. Ankara dış gebelik hakkında tüm merak ettikleriniz için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Dış Gebelik Nasıl Anlaşılır?

Belirtiler kendini göstermeye başlayana kadar, anne adayının dış gebelikten şüphelenmesi mümkün değildir. Çünkü dış gebelik durumunda da idrarda ve kanda yapılan gebelik testleri pozitif sonuç verir. Bu noktada gebelik sürecinde düzenli kontrolün önemi de ortaya çıkmaktadır. Anne adayı gebe kaldığını öğrendiğinde zaman kaybetmeden kadın doğum uzmanına başvurursa, gebeliğin sağlıklı olup olmadığını öğrenebilir. Dış gebelik, ultrason görüntülemesinde çok rahat bir şekilde tespit edilebilir.

Dış Gebelik Nasıl Tedavi Edilir?

Dış gebelik tedavisinde, gebeliğin durumuna bağlı olarak farklı tedavi yöntemleri belirlenebilir. Erken dönemde saptanan dış gebelik olgularında, vücudun gebeliği sonlandırmasını sağlayan baskılayıcılardan yararlanılabilir. Baskılayıcılar, genellikle enjeksiyon yöntemi ile vücuda verilir. Bu süreçte tedavinin etkisini ölçebilmek için düzenli olarak kan testi yapılır ve Beta HCG değeri kontrol edilir.

Ancak dış gebelik geç teşhis edilmişse ve tüplerde gerilme başlamışsa bu durumda en etkili tedavi cerrahidir. Dış gebelik ameliyatı, hastanın durumuna göre açık ya da kapalı yöntemle yapılabilir. Ameliyattan sonra, düzenli olarak kan testleri yapılır. Eğer kanda gebelik görünmeye devam ediyorsa, gebelik dokusu tam olarak çıkarılamamış demektir.

Ankara Dış Gebelik Tedavisi

Dış gebelik, birçok kadını korkutan bir durumdur. Ancak önlem alındığı takdirde, sorunsuz bir şekilde tedavi edilebilir. Özellikle gebeliğin başlangıcında saptanan dış gebelik vakalarında, baskılayıcılar yardımıyla başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Teşhis geciktikçe annenin yaşamı ise riske girmekte ve daha sorunlu tablolar ortaya çıkabilmektedir.

Dış gebelik tedavisi, alanında uzman ve deneyimli kadın doğumcular tarafından yapıldığı sürece güvenilirdir. Dış gebelikten sonra birçok kadın sağlıklı bir şekilde, yeniden gebe kalabilmektedir. Ankara dış gebelik tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için muayenehanemizle iletişime geçebilir; tüm sorularınıza yanıt alabilirsiniz.