Aşılama Tedavisi

Aşılama Tedavisi Ankara

Aşılama tedavisi Ankara, tıp dilinde “intrauterin inseminasyon” olarak adlandırılan aşılama, günümüzde çiftlerin bebek sahibi olmasına yardımcı olan önemli tedavilerden biridir. Korunmasız cinsel yaşama rağmen, 1 yıldan uzun süre bebek sahibi olamayan çiftlerde kısırlık şüphesi oluşur. Nedeni ise birçok faktöre bağlı olabilir. Aşılama tedavisi, özellikle üreme hücrelerinde sorun olan, sperm kalitesi ya da yumurta rezervi ile ilgili problem yaşayan çiftlerde tercih edilir. Aşılamanın amacı; takip edilerek, çatlatılan yumurta hücresine spermin doğrudan enjekte edilmesini sağlamaktır. Yoğunlaştırılarak, doğrudan yumurta hücresine verilen spermler, döllenmenin daha kolay ve sorunsuz gerçekleşmesine yardımcı olmaktadır.

Ankara aşılama tedavisi ve fiyatları hakkında tüm merak ettikleriniz için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Aşılama (İnseminasyon) Nedir?

Aşılama; kısırlık tedavisinde, yumurta takibinden sonra ve tüp bebek tedavisinden önceki aşamadır. Aşılama tedavisinin amacı; döllenme için en uygun zamanda, yumurtanın en hazır hâli ile en iyi spermleri birleştirmektir. Özellikle yumurta rezervinin yeterli ancak sperm kalitesinin düşük olduğu çiftlerde, oldukça başarılı sonuçlar veren bir işlemdir. Aşılama, doğal bir tedavi yöntemidir. Laboratuvar ortamında yıkanarak hazırlanan spermler anne rahmine enjekte edilir.

Aşılama Kimlere Yapılır?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi aşılamayı yumurta takibi ve tüp bebek tedavileri arasındaki bir aşama olarak düşünebiliriz. Ancak bazı hastalarımızda, doğrudan aşılama tedavisi uygulanabilir. Ya da anne 35 yaş üzeri ise, azospermi (menide sperm olmaması), yumurtalık rezervinin az olması söz konusuysa doğrudan tüp bebek tedavisine geçilebilir. Aşılama tedavisinde kararı belirleyen etkenlerin başında; annenin yaşı, yumurtalık kapasitesi ve evlilik süresi gelir. Tedavinin yapılabilmesi için tüplerle ilgili bir sorun olmaması gerekir (En azından bir tüpün açık olması gerekir.)

Aşılama;

• Sperm sayısının hafif düşük olması
    • Sperm hareketinin hafif düşük olması
    • Nedeni bilinmeyen kısırlık
    • Erken evre endometriozis
    • Yumurtlama problemleri
    • Yumurta takibinden verimli sonuç alınamaması
    • Yaş ya da sosyal nedenlerle gebeliğin hızlandırılmak istenmesi durumunda yapılabilir.

Tedavi için hazırlanan ileri hareketli fonksiyonel sperm sayısının 5 milyonun üzerinde olması tedavide başarıyı artıracaktır.

Aşılama Takibi Nasıl Yapılır?

Aşılamanın ilk aşaması; yumurta hücresinin çatlatılmasıdır. Bunun için kadının adet ve yumurtlama dönemleri takip edilir. Adetin 2 – 3. günlerinde yapılan görüntülemede, gebeliğe engel olan farklı bir etken yoksa, hap ya da enjeksiyon ile yumurtalıklar uyarılmaya başlanır. Bir hafta boyunca düzenli uygulamadan sonra, yumurtalıklardaki etki değerlendirilir. Folikül yani yumurta içeren kesecikler istenen boyutlara geldiğinde ise çatlatma iğnesi dediğimiz iğne yapılır. Böylece foliküllerin içindeki yumurtalar olgunlaştırılır. Ancak folikül sayısı fazla ise anne adayının sağlığını korumak için farklı bir tedavi yöntemi tercih edilebilir. Aşılama sürecinde yumurtalıklar ultrason ile takip edilmelidir. Baba adayı ise sadece aşılama günü gelerek, sperm örneklerini verir.

Aşılama Ne Zaman Yapılır? Nasıl Yapılır?

Aşılama, çatlatma iğnesinden 24 – 38 saat sonra yapılabilir. Uygun görüldüğü takdirde, ardışık günlerde iki kez de uygulama yapılabilir.

Aşılama tedavisi, klasik bir jinekolojik muayene süreci gibidir. Uygulama sırasında ağrı ya da acı hissedilmez. Öncelikle erkekten alınan sperm örneği yıkanır ve yoğunlaştırılır. En başarılı sonuçların elde edilmesi için sperm örneği vermeden önceki 3 – 7 gün boyunca cinsel perhiz yapılması tercih edilir. Laboratuvarda yoğunlaştırılan spermler, ince bir kanül yardımıyla rahme bırakılır. Yaklaşık 15 dakikada tamamlanan bir işlemdir. Aşılama tedavisinden sonra cinsel ilişki konusunda bir kısıtlama yoktur.

Aşılama Tedavisinin Başarısı Nedir?

Aşılama tedavisi, %10 – 30 gibi yüksek başarı oranına sahip bir uygulamadır. Başarı oranı kişiye göre değişmekle birlikte, tedavi sürecinde tamamlayıcı tıptan da destek alınabilir. Akupunktur ile birlikte yapılan aşılama tedavilerinde, başarı oranı da yükselmektedir. Akupunktur tedavisi, aşılama sürecindeki stresin ve hormonal değişimlerin dengelenmesini, annenin vücudunun yenilenmesini sağlayarak; vücudu gebeliğe hazırlar. Akupunktur ile kısırlık tedavisi ve Ankara aşılama tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Aşılama Tedavisi Ankara En Fazla Kaç Defa Yapılabilir?

Her çift ilk denemede bebek sahibi olamayabilir. Bu durumda, 2 – 3 kere daha aşılama yapılabilir. Çiftin genel sağlık durumuna ve üreme sistemindeki probleme bağlı olarak, 6 kez aşılama yapılabilir. Tedavide başarısız olan ilk ayın ardından, hemen yeni bir aşılama uygulamasına başlanabilir.

Ankara Aşılama Tedavisi Fiyatları

Aşılama tedavisinde tüm süreç hastanın ihtiyaçlarına göre planlanmalıdır. Yumurta rezervlerinin ve sperm kalitesinin durumuna göre birden fazla seans yapılabilir. Ya da yumurta takibinden sonra aşılama yapılmasına karar verilebilir. Bu nedenle çiftler ön muayene edildikten sonra fiyatların belirlenmesi daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Ankara aşılama fiyatları, aynı zamanda klinikten kliniğe de değişebilmektedir.

Ankara aşılama fiyatları ve gebelik hakkında tüm merak ettikleriniz için muayenehanemizle iletişime geçebilir; dilediğiniz zaman randevu alabilirsiniz.