CO2 Lazerle Siğil Yakma

CO2 Lazerle Genital Siğil Yakma Ankara

Genital siğiller; genellikle HPV yani Human Papilloma Virus nedeniyle çıkan lezyonlardır. Genital siğiller kendi başlarına sağlık açısından büyük riskler taşımazlar. Ancak bulundukları bölgenin estetik görünümünü bozabilir, kıyafetlere takılarak kişiye rahatsızlık verebilirler. Siğile neden olan HPV virüsü ise vücutta bulunduğu süre boyunca rahim ağzı kanseri riski taşır. Bu nedenle siğillerin tedavi süreci, HPV’nin tanısı ve türünün belirlenmesi açısından da oldukça önemlidir.

Günümüzde, lazer teknolojisi sayesinde siğillerin tedavisi, cerrahiye gerek kalmadan yapılabilmektedir. Ankara CO2 lazerle siğil yakma ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi için muayenehanemizi arayabilir; Op. Dr. Didem Kurban’dan randevu alabilirsiniz.

Genital Siğil Nedir? Neden Olur?

Genital siğil; kadın ya da erkek üreme sisteminde görülebilen, karnabahara benzer lezyonlardır. Genital siğillerin neredeyse tamamı HPV adı verilen virüs nedeniyle ortaya çıkar. HPV, cinsel yolla bulaşır ve en karakteristik özelliği genital bölgede siğile neden olmasıdır. Bu nedenle genital siğil görülen kişilerde, zaman kaybetmeden HPV için gerekli tetkiklerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi gerekir. Çünkü HPV’nin bazı türleri, rahim ağzı kanseri açısından yüksek riskli kabul edilir. Kişinin sahip olduğu HPV türüne göre bir tedavi planının yapılması, gerekli önlemlerin alınması oldukça önemlidir.

Bu siğiller, hem erkekte hem de kadında çıkabilir. Tedavi edilmediğinde ise çoğalabilir ve genital bölgenin estetik görünümünü bozabilir. HPV’nin yarattığı rahim ağzı kanseri riskini kontrol altına almanın en iyi yolu ise HPV aşısı ve düzenli smear taramasıdır. HPV aşısı, hem yüksek hem de düşük kanser riski olan birçok HPV türüne karşı koruyucudur. Düzenli smear taraması ise rahim ağzındaki olası hücre anomalilerinin erkenden teşhis edilmesi için önemlidir.

Genital Siğiller Nasıl Bulaşır?

• Genital siğillerin başlıca bulaş yolu cinsel ilişkidir. Vajinal yoldan cinsel ilişkide (nadiren oral ya da anal yolla da bulaşabilir) siğil bulaşabilir.
    • HPV, ten temasıyla bulaşan bir virüstür. Bu nedenle kondom riski düşürse de tam anlamıyla koruma sağlamayabilir. Korunmasız cinsel ilişkide ise genital siğil bulaşma riski çok daha yüksektir.
    • HPV bulaştıktan sonra uzun süre sessiz kalabilir. Bu nedenle HPV olan her hastada siğil görülmeyebilir. Bu nedenle eşlerden birinde genital siğil görüldüğünde, mutlaka partnerin de muayene edilmesi gereklidir.
    • Genital siğillerin bulaştığı cinsel ilişkiyi saptamak mümkün değildir. Bu nedenle virüsün ne zamandır vücutta olduğunu saptamak da mümkün değildir.

Genital Siğiller Nasıl Tedavi Edilir?

Genital siğiller tedavi edilmediğinde büyüyebilir ya da çoğalabilirler. Bu nedenle zaman kaybetmeden tedavi edilmesi en doğrusudur. Genital siğillerin tedavisinde ise birçok farklı seçenek bulunmaktadır. Cerrahi, yakma, dondurma ve lazer tedavileri sayesinde siğillerden kurtulmak mümkündür. Lazer tedavisi, kısa sürede oldukça başarılı sonuçlar verdiği için günümüzde en çok tercih edilen siğil tedavisi yöntemlerinin başında gelmektedir. Ankara CO2 lazerle siğil tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için muayenehanemizle iletişime geçebilirsiniz.

CO2 Lazerle Genital Siğil Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazerle genital siğil tedavisinde, lazer ışınlarının yaydığı ısı enerjisinden faydalanılır. Özellikle yeni nesil bir CO2 lazer olan Femilift lazer, hem ablatif (soyucu/yıkıcı) hem de termal özelliği sayesinde cilt lezyonlarının giderilmesinde etkilidir. CO2 lazerden yayılan ısı enerjisi siğil dokularının hasar görüp düşmesine neden olurken, ciltte yenilenme sürecini de başlatır. Bu nedenle siğil bulunan bölgedeki dokuların da iyileşmesi sağlanır. Hiçbir iz kalmadan, cerrahi kesi yapılmadan, dakikalar içerisinde siğiller tedavi edilebilir.

Lazerle Genital Siğil Tedavisi Kaç Seansta Tamamlanır?

Bu sorunun yanıtı siğilin büyüklüğüne göre değişebilir. Ancak genellikle tek seansta lazerle siğillerin yakılması için yeterlidir.

Ankara CO2 Lazerle Genital Siğil Yakma Fiyatları

Lazerle siğil yakma, günümüzde en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden biridir. Özellikle pratik olması nedeniyle çalışan kişiler tarafından sıkça tercih edilmektedir. Femilift CO2 lazere sahip kliniklerde yapılan tedaviler sayesinde, dokulara minimum hasar verilerek, kısa sürede, acısız bir şekilde siğillerin yakılması mümkündür.

Ankara CO2 lazerle genital siğil yakma fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için muayenehanemizi arayabilirsiniz.