Düşük Tedavisi

Düşük Tedavisi Ankara

Gebeliğin çeşitli nedenlerle, 20. haftadan önce sonlanması düşük olarak adlandırılmaktadır. Düşük, özellikle ilk gebeliklerde oldukça sık rastlanan bir durumdur. Bazı kişilerde düşüğün tekrarlaması da söz konusu olabilir. Eğer düşük sorunu üç defadan fazla yaşanmışsa bu durum “tekrarlayan düşük” olarak adlandırılır. Hem annenin üreme sistemi ve genel sağlığı ile ilgili hem de bebeğin kromozomal sorunlarından dolayı düşük gerçekleşebilir. Düşük tedavisi Ankara için bize ulaşabilirsiniz.

Yazımızın devamında düşük nedenleri ve tedavisi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ankara düşük tedavisi ile ilgili daha detaylı bilgi almak için ise Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Düşük Nedir?

Düşük, en genel anlamda gebeliğin kaybedilmesi olarak tanımlayabileceğimiz durumdur. Gebeliğin 20. haftadan önce, istenmeyen nedenlerle sonlanması, düşük olarak adlandırılır. 12. haftadan önce gerçekleşen düşüklere ise “erken düşük” denir. Gebeliklerin %10 – 20’si erken düşükle sonuçlanabilmektedir. Bu nedenle kadınlar arasında yaygın bir sorun olduğunu söyleyebiliriz.

Düşüğün tekrarlaması durumu ise tekrarlayan düşük olarak adlandırılır. Üst üste en az 3 kez düşük yapmış bir kadında tekrarlayan düşük sorunundan söz edilebilir. Düşük nedenleri ise birçok faktöre bağlı olabilir. Kadının yaşı, sağlık durumu, bebeğin kromozomal yapısı ve gelişim süreci düşüklere neden olabilmektedir. Düşüğün nedenlerinin saptanması ise tedavi süreci için oldukça önemlidir.

Düşük Nedenleri Nelerdir?

Düşüklerin büyük bir kısmı yaşa bağlı olarak gerçekleşmektedir. Kadınlarda yaş ilerledikçe, düşük ihtimali de artar. Riskli gebelik sınıfına giren 35 yaş üzeri gebeliklerde, düşük riski de daha fazladır.

Bununla birlikte erken düşüklerin önemli bir nedeni de bebeklerde görülen kromozomal rahatsızlıklardır. Anneden kaynaklanan düşüklerde ise trombofili en yaygın nedendir. Bunların dışında;

• Rahimdeki yapısal sorunlar
    • Serviks (rahim ağzı) yetersizliği
    • Hormonal rahatsızlıklar
    • Enfeksiyonlar
    • Diyabet (şeker hastalığı) ve tiroid rahatsızlıkları
    • Oto-immün yani bağışıklık sistemi ile ilgili hastalıklar düşüğe neden olabilir.

Trombofili Nedir?

Trombofili; kanın olması gerekenden daha hızlı pıhtılaşmasına neden olan bir rahatsızlıktır. Doğuştan ve kalıtsaldır. Bu nedenle tekrarlayan düşüklerin başlıca nedenlerinden biridir. Görülme sıklığı ise toplumda %2 – 5’tir.

Tekrarlayan Düşüklerin Diğer Nedenleri Nelerdir?

Yukarıda saydığımız fizyolojik nedenlere ek olarak, yaşam tarzı ve alışkanlıklar da düşüğe neden olabilir.

• Aşırı kilolu ya da zayıf olmak
    • Gebelikte sigara ve alkol tüketmek
    • Aşırı kafein tüketimi düşüğe neden olabilir.

Düşük Belirtileri Nelerdir?

Düşüğün başlıca belirtisi; 20. haftadan önce meydana gelen kanamalardır. Kanamanın rengi kahverengi ya da parlak kırmızı olabilir. Kanamaya ek olarak;

• Lekelenme tarzı vajinal akıntılar
    • Karın ve kasıklarda kramp, ağrı
    • Ateş ve yorgunluk
    • Bulantı ve kusma
    • Sırt ağrıları
    • Kanama ve ağrının aynı anda, yoğun olması düşük belirtisidir.

Bu belirtilerin bazıları, tek başına farklı gebelik problemlerine işaret edebilir. Bu nedenle düşük şüphesi oluştuğu anda, zaman kaybetmeden doktora görünmek en doğru karar olacaktır.

Düşük Tedavi Edilebilir Mi?

Düşük tedavisinde hormon tedavileri, ilaçlar, istirahat ya da kan sulandırıcı desteği kullanılabilir. Ancak esas belirleyici olan; düşüğün seyri ve annenin sağlık durumudur. Eğer fetüs cansızsa annenin rahminden çıkarılması gerekir. Bu nedenle kürtaj yapılabilir. Düşükten sonra rahmin tamamen temizlenmesi ve yeni bir gebeliğe hazırlanması oldukça önemlidir.

Düşükten Sonra Yeniden Hamile Kalınabilir Mi?

Düşüklerden sonra yeniden hamile kalmak mümkündür. Birçok kadın ilk gebeliğinde düşük yaşar. Ancak sonrasında sağlıklı bir şekilde bebeğini kucağına alabilir. Bu noktada dikkat edilmesi gerekenlerden biri de düşüğün tekrar edip etmediğidir. Tekrarlayan düşüklerin altında genellikle fizyolojik sorunlar yatar. Bu sorunların tedavi edilmesi, sonraki gebeliğin sağlıklı ilerleyebilmesi için şarttır.

Ankara Düşük Tedavisi

Düşük tedavisinde uzman bir doktorun deneyimi ve yönlendirmeleri oldukça önemlidir. Eğer düşük tedavisi doğru bir şekilde yapılamazsa, rahim içerisinde parça ya da gebelik dokusu kalırsa, sonraki gebelikler de olumsuz etkilenecektir.

Ankara düşük tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.