Gebelik Öncesi Danışma

Gebelik Öncesi Danışma Ankara

Gebelik süreci, hem hassas olunması gereken noktalarla hem de bebeğin gelişim süreciyle oldukça özel bir süreçtir. Anne adayının gebelik hakkındaki bilinci, genetik yapısı ve uyumu ise bu sürecin sorunsuz ilerlemesinde belirleyicidir. Gebelik öncesi danışma Ankara hizmeti; özellikle dış gebelik gibi anormal ya da riskli gebeliklerin saptanmasında, annenin kendi bedenini tanımasında ve olası riskler hakkında bilinç kazanmasına yardımcı olur.

Yazımızın devamında Ankara gebelik öncesi danışma nedir, neden yapılır gibi sorularınıza yanıt vereceğiz. Kadın hastalıkları ve doğum alanında tüm merak ettikleriniz için ise Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışma Nedir?

Gebelik öncesi danışma Ankara; anne ve babanın genel sağlık durumuna ve kalıtsal hastalıklarına göre olası risklerin belirlendiği, gebeliğin ilk dönemlerinin kontrol edildiği ve anne adayına gebelik süreci hakkında gerekli bilgilerin verildiği kapsamlı bir danışma hizmetidir. Her anne adayının genetik kodları özeldir. Kilosu, yaşı, genel sağlık durumu ve kronik hastalıkları farklıdır. Tüm bu değişkenler, her gebeliğin özel olmasına ve her bebeğin gelişim sürecinin farklı ilerlemesine neden olur. Gebelik öncesinde, bebeğin sağlıklı gelişimi hakkında bilinmesi gerekenleri anne adayına aktarmak ve annenin fiziksel olarak gebeliğe hazır olup olmadığını saptamak oldukça önemlidir. Bununla birlikte gebeliği öğrenen her anne adayının, gebeliğin sağlıklı başlayıp başlamadığını bilmesi gerekir. Çünkü dış gebelik gibi normal olmayan gebelik türleri, tıpkı normal bir gebelik gibi belirti verebilir ancak ilerleyen süreçte annenin hayatını ciddi şekilde riske atabilir. Aynı zamanda annenin gebeliğin ilk dönemlerinde yaşayacağı sorunları bilmesi ve fizyolojik olarak bunlarla baş edebilmesi için gebelik öncesi danışma oldukça önemlidir.

Erken Gebelik Problemleri Nelerdir?

Gebeliğin ilk aylarında görülen bulantı, kusma, baş ağrısı ve hâlsizlik gibi şikâyetler birçok gebe için ortaktır. Ancak annenin kilosuna ve yaşam biçimine göre bu şikâyetlerin bazıları ağır basabilir. Her kadının erken gebelik dönemi şikâyetleri ile baş etme yöntemi de farklıdır. Bu noktada kadın doğum uzmanlarından yardım almak, 2. trimester’a kadar olan sürecin daha konforlu geçmesine yardımcı olabilir. Ankara gebelik öncesi danışma hakkında tüm sorularınız için muayenehanemizi arayabilirsiniz.

Gebelik Öncesi Danışmanın Amacı Nedir? Nasıl Bilgiler Verilir?

Gebelik öncesi danışma, ebeveynleri bilgilendirmekle birlikte gebelik sürecinde ortaya çıkabilecek fizyolojik sorunların saptanması açısından da oldukça önemlidir. Çünkü anne ve babanın genetik kodları, gebelik sürecinde karşılaşılabilecek riskler açısından fazlaca bilgi verir. Anne ve babanın genetik yapısına göre taşıyıcı olunan hastalıkların belirlenmesi, anne ve babanın yaşam alışkanlıklarının gebeliğe göre düzenlenmesi oldukça önemlidir.

Gebelik öncesi danışmada;

• Anne ve babanın genel sağlık durumuna göre taşıyıcı olunan hastalıklar analiz edilir.
    • Annenin genel sağlık durumunun gebeliğe uygun olup olmadığı değerlendirilir. Gerekli durumlarda öncelik hastalıkların tedavisine verilip, gebeliğin en ideal süreçte başlaması tercih edilebilir.
    • Annenin kullandığı ilaç ve takviye besinlerin gebeliğe uygun olarak düzenlenmesi sağlanır.
    • Gebelik sürecinde alkol, sigara ve keyif verici madde kullanımının zararları hakkında bilgilendirme yapılır.
    • Annenin kilosuna, günlük hareket yoğunluğuna ve alışkanlıklarına göre beslenme düzeni planlanır.
    • Gebelik sürecinde ideal kilo hakkında bilgilendirmeler yapılır.
    • Kan, idrar ve ultrason görüntülemeleri ile genel sağlık durumu değerlendirilir. (Eğer gebelik başlamışsa dış gebelik ya da riskli gebelik ihtimalleri değerlendirilir.)

Ankara Gebelik Öncesi Danışma Fiyatları

Gebelik öncesi danışma, sağlıklı bir şekilde bebeğini kucağına almak isteyen her anne adayı için oldukça önemlidir. Uzman ve deneyimli bir kadın doğum uzmanı tarafından verilen gebelik öncesi danışma, hem risklerin tespit edilmesi hem de ebeveynlerin bilinçlenmesi açısından oldukça önemlidir.

Ankara gebelik öncesi danışma fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak için Op. Dr. Didem Kurban’ın muayenehanesi ile iletişime geçebilirsiniz.