Kısırlık Tedavisi

Kısırlık Tedavisi Ankara

Tıp literatüründe infertilite olarak bilinen kısırlık; çiftlerin bebek sahibi olmasını engelleyen bir rahatsızlıktır. Kısırlık, hem kadından hem de erkekten kaynaklanabilir. Üreme sistemindeki sorunlar, üreme hücrelerinin azlığı ya da kalitesi kısırlığa neden olabilir. Sanılanın aksine, kısırlık tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır. Altta yatan nedenler bilindiğinde, kısırlık tedavisi Ankara dan oldukça başarılı sonuçlar alınabilmektedir. Özellikle sperm ve yumurta rezervleri ile ilgili sorunlarda, tüp bebek ve aşılama yöntemleri uygulanabilir. Bunun yanında akupunktur tedavisi de tamamlayıcı olarak bu süreçte tercih edilebilmektedir.

Yazımızın devamında, kısırlık tedavisinde kullanılan yöntemler ve kısırlık nedenleri ve hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Kısırlık tedavisi Ankara için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Kısırlık (İnfertilite) Nedir?

Kısırlık, düzenli ve korunmasız cinsel ilişkiye rağmen 1 yıl içerisinde gebelik gerçekleşmemesi durumudur. Gebelik, hem çevresel hem de fizyolojik faktörlerden etkilenir. Bu nedenle korunmasız ilişkinin ilk 1 yılında gebelik olmaması normal kabul edilir. Ancak bu süre 1 yılı aştığında (35 yaşından büyük kadınlar için 6 ay olabilir) kısırlık şüphesi oluşur. Kısırlık, her 100 çiftten 15 – 20’sinde görülen, yaygın diyebileceğimiz bir sorundur. Tedavisinde ise altta yatan nedenlere bağlı olarak farklı yaklaşımlar tercih edilebilir. Günümüzün imkânları sayesinde, akupunktur gibi modern tedavi yöntemleri ile desteklenen kısırlık tedavisinden oldukça başarılı sonuçlar alınmaktadır.

Kısırlık (İnfertilite) Nedenleri Nelerdir?

Kısırlık anne ya da baba adayından kaynaklanan, tek bir nedene bağlı olabileceği gibi birkaç faktörün kombinasyonundan da kaynaklanabilir. Bazı durumlarda ise tüm araştırmalara rağmen nedeni bulunamaz. Kısırlığın yaygın görülen nedenlerine bakacak olursak:

Erkeklerde Kısırlık Nedenleri

• Sperm sayısı ve hareketliliği ile ilgili sorunlar
    • Spermdeki yapısal sorunlar
    • Azospermi (Menide sperm olmaması)
    • Kanal tıkanıklığı
    • Spermlerin dışarı çıkamadan, mesaneye boşalması
    • Hormonal sorunlar
    • Testis hastalıkları
    • Ateşli çocukluk hastalıkları
    • Genetik faktörler
    • Testise giden damarlarda genişleme (varikosel)
    • Cinsel yolla bulaşan hastalıklar
    • Sertleşme ve erken boşalma gibi cinsel fonksiyon sorunları
    • Enfeksiyonlar
    • Sigara ve alkol, stres

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri

• Yaş (Kadınlarda 35 yaş üzerine çıktıkça gebe kalmak zorlaşır.)
    • Tüplerle ilgili sorunlar
    • Adetlerin düzensiz olması, polikistik over sendromu
    • Yumurtalık rezervlerinin az olması
    • Fallop tüplerin tıkanık ya da yapışık olması
    • Enfeksiyonlar ve geçirilmiş karın içi operasyonlar
    • Endometriozis (Rahim içindeki “endometrium” tabakasının rahim dışına taşması)
    • Yumurtlama sorunları
    • Hormonal dengesizlikler ve yüksek prolaktin seviyesi
    • Erken menopoz
    • Genetik faktörler
    • Miyomlar
    • Tiroid problemleri, karaciğer hastalıkları ve diyabet
    • Rahim kanserleri
    • Aşırı alkol ve kafein tüketimi
    • Sigara, stres
    • Aşırı kilo ya da aşırı zayıflık

Kısırlık Tanısı Nasıl Konur?

Kısırlık tanısı için hem kadının hem de erkeğin genel sağlık durumunun ve üreme hücrelerinin yoğunluğunun/kalitesinin detaylı olarak incelenmesi gerekir.

Erkeklerde kısırlık tanısında en belirleyici işlem; semen analizidir. Semen analizi; 3 – 7 günlük cinsel perhizin ardından yapılır. Erkekten alınan üreme hücreleri, laboratuvar ortamında incelenir. Hücrelerin yapısı, yoğunluğu ve şekli incelenerek kısırlık tanısı konulabilir. Bunun yanında hormonal değerleri ölçen testler ve genel sağlık durumu muayenesi de yapılmalıdır.

Kadınlarda ise kan ve idrar testleri, jinekolojik muayene ile tanı konulabilir. Tahmini adet kanamasından 7 gün önce yapılan kan tahlilindeki FSH, LH ve AMH düzeyleri, kısırlık tanısında önemli verilerdir. Eğer jinekolojik muayene sırasında yapılan ultrason görüntülemesi yetersiz olursa, HSG (rahim filmi), histeroskopi, laparoskopi gibi daha detaylı inceleme yöntemlerinden yardım alınabilir. Ultrason görüntülemesinden en iyi sonucu alabilmek için incelemenin 1 ay boyunca devam etmesi gerekebilir. Böylece bir menstrüasyon döngüsü tamamen incelenmiş ve kısırlığın nedenleri hakkında daha detaylı bilgi edinilmiş olur.

Kısırlık Tedavi Edilebilir Mi?

Günümüzde gelişen teknolojinin sunduğu imkânlar sayesinde kısırlık tedavi edilebilmektedir. Tüp bebek ve aşılama tedavileri, bu noktada en önemli rolü oynar. Yumurta ve sperm hücrelerinin, en ideal koşullarda birleştirilmesini sağlayan bu teknikler sayesinde, kısırlığa neden olan faktörlerin etkisi azaltılabilir.

Bununla birlikte, tamamlayıcı tıbbın kısırlık tedavisindeki yeri de giderek önem kazanmaktadır. Özellikle akupunktur tedavisi, tedavi sürecindeki stresin azalmasını ve hormonların dengelenmesini sağlayarak, kısırlık tedavisine katkıda bulunmaktadır.

Ankara Kısırlık Tedavisi Fiyatları

Kısırlık tedavisinde kullanılan hormon ilaçları, tüp bebek ya da aşılama süreci her çift için özeldir. Bazı hastalarımızda tek bir uygulamada, hızlıca sonuç elde edilirken; bazı hastalarımızda 3 uygulamaya kadar yapılabilmektedir. Bu da kısırlık tedavisindeki fiyatların değişmesine neden olur. Aynı zamanda kullanılan her bir tekniğin de fiyatı farklıdır. Tek bir aşılama uygulaması ile gebe kalan çiftler olduğu gibi aşılama, tüp bebek ve akupunktur kombine ettiğimiz hastalarımız da vardır.

Ankara kısırlık tedavisi fiyatları hakkında daha detaylı bilgi almak için muayenehanemizi arayabilir ve randevu alabilirsiniz.