Tüp Bebek Tedavisi

Tüp Bebek Tedavisi Ankara

Tüp bebek tedavisi Ankara, günümüzde kısırlık tedavisinde en yaygın kullanılan tedavi yöntemlerinden biridir. Nedeni bilinmeyen kısırlık, enfeksiyonlar, tüplerde tıkanıklık ya da sperm kalitesi ile ilgili birçok sorunda tüp bebek tedavisi uygulanabilir. Tüp bebek ile gebe kalmanın doğal gebelikten farkı; üreme hücrelerinin laboratuvar ortamında birleştirilmesidir. Laboratuvar ortamında döllenen embriyo, anne karnına yerleştirilir ve gebeliğin oluşması beklenir.

Tüp bebek tedavisinde başarı oranı oldukça yüksektir. Özellikle 30 yaşın altında yapılan tüp bebek uygulamalarında bu oran %60’ları bulabilmektedir. Eğer süreç akupunktur gibi tamamlayıcı tedaviler ile desteklenirse, Yazımızın devamında tüp bebek tedavisi, başarısını etkileyen faktörler ve fiyatları hakkında bilgiler vereceğiz. Ankara tüp bebek tedavisi fiyatları için ise Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Tüp Bebek Tedavisi (IVF) Nedir?

Tüp bebek tedavisi Ankara, 1 yılı aşkın süredir korunmasız cinsel ilişkiye rağmen bebek sahibi olamayan çiftlerde uygulanan bir kısırlık tedavisidir. Psikolojik ve çevresel faktörlere bağlı olarak, korunmasız cinsel ilişkinin ilk 1 yılında hamilelik olmaması normaldir. Ancak bu süre aşıldığında, tüplerle, üreme sistemi ile ya da üreme hücrelerinin kalitesi ile ilgili sorunlardan şüphelenilir. Tüp bebek tedavisi, üremeyi olumsuz etkileyen koşulları en aza indirmeyi hedefler. Anne ve baba adaylarından alınan üreme hücreleri laboratuvar koşullarında birleştirilir. Sonrasında anne rahmine yerleştirilir.

Tüp Bebek Tedavisi Neden Yapılır?

• Kadınlarda yaşın ilerlemesine bağlı olarak gebe kalmak zorlaşır. Bu nedenle 35 yaş üzeri kadınlarda 6 ay boyunca gebelik görülmezse aşılama ya da tüp bebek yöntemlerine başvurulabilir.
    • Fallop tüplerin tıkalı olması
    • Fallop tüplerinde yapışıklık olması
    • Karın içi yapışıklıklar nedeniyle gebeliğin engellenmesi
    • Geçirilmiş rahim ve yumurtalık ameliyatlarının olumsuz etkileri
    • Yumurtlama problemleri
    • Polikistik over sendromu
    • Endometriozis hastalığı (Endometrium sıvısının rahim dışına taşması)
    • Erkekte sperm sayısı, kalitesi ya da yapısı ile ilgili sorunlar
    • Menide hiç sperm olmaması (azospermi)
    • Genetik yatkınlık
    • İmmünolojik kısırlık
    • Nedeni bilinmeyen kısırlık durumunda tüp bebek tedavisi uygulanabilir.

Ancak kısırlığın nedenine ve hastanın genel sağlık durumuna göre gebeliğe engel olan bu durumların özel olarak değerlendirilmesi gerekir. Sorunun şiddetine ve hastalarımızın yaşına bakılarak, öncesinde aşılama ya da yumurta takibi yapılması tercih edilebilir. Ankara tüp bebek tedavisi ve kısırlık hakkında tüm merak ettiklerinizi için muayenehanemizle iletişime geçebilirsiniz.

Tüp Bebek Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tüp bebek tedavisinde, öncelikle hormon ilaçları ile yumurta sayısının artırılması, yumurtaların doğru zamanda olgun hâle gelmeleri hedeflenir. Bu süreçte, yumurtalıklar düzenli olarak ultrason ile izlenir. Yumurta hücreleri yeterince büyüdüğünde, çatlatma iğnesi yapılır ve yumurta hücreleri toplanır. Yumurtaların toplanması acısız bir işlemdir. İnce bir kanül yardımı ile anne rahminden toplanır.

Bu süreçte baba adayından da meni örneği alınır. Erkek meni örneği vermeden önce 2 – 3 günlük cinsel perhiz yapması gerekir. Erkekten alınan spermler ile yumurta hücresi iki farklı şekilde bir araya getirilebilir:

Bunların ilki klasik tüp bebek yöntemidir. Klasik tüp bebek uygulamasında, yumurta hücreleri ve spermler laboratuvar ortamında bir araya getirilir. Döllenme süreci ise takip edilir. Döllenme gerçekleştikten sonra ise anne karnına enjeksiyon yapılır.

Diğer bir yöntem ise mikroenjeksiyon ile tüp bebek tedavisidir. Mikroenjeksiyon ile tüp bebek tedavisi, özellikle azospermi yani menide sperm olmaması durumunda en sık tercih edilen yöntemlerden biridir. Mikroenjeksiyon yönteminde spermler, önce yumurtanın içerisine enjekte edilir. Sonrasında ise anne rahmine gönderilir.

Tüp bebek tedavisinde, laboratuvar ortamında döllenen yumurtalar 2 – 3 gün boyunca ısı ve atmosfer kontrolü altında takip edilir. Bu sürenin sonunda ise en iyi gelişim gösteren embriyolar seçilir ve transfer yapılır.

Döllenen Yumurtalar Rahim İçine Nasıl Yerleştirilir?

Transfer işlemi olarak da bilinen bu aşama, oldukça basit bir işlemdir. Laboratuvar ortamında döllenen yumurtalar, ince bir kateter yardımı ile anne karnına aktarılır. Transferden sonra yaklaşık 45 dakika dinlenmek yeterlidir. Sonrasına günlük yaşama dönülebilir.

Tüp Bebek Tedavisinden Sonra İkiz Doğum?

Ülkemizdeki “Yardımcı Üreme Teknikleri Yönetmeliği’ne” göre tek bir tüp bebek uygulamasında en fazla 2 embriyo enjeksiyonu yapılabilir. Eğer 2 embriyo enjekte edilirse, ikiz olma olasılığı 3 gebelikte 1’dir. Tek embriyo transferinde ise ikiz gebelik ihtimali düşüktür.

Tüp Bebek Tedavisinin Başarısını Artırmak İçin Neler Yapılabilir?

Tüp bebek tedavisinde başarıyı artırmak için blastosist transferi yapılabilir. Blastosist; yumurta ve sperm hücrelerinin döllenmeye bırakılması sonucunda, embrionun 5. günündeki hâline denir. Blastosistin anne rahmine aktarılması, tüp bebek tedavisinde başarıyı ciddi oranda artırmaktadır.

Bununla birlikte akupunktur ile yapılan tüp bebek tedavilerinde de başarı oranı ciddi ölçüde artmaktadır. Akupunktur tedavisi, annenin stres seviyesini düşürüp, hormonları düzenleyerek, gebe kalma sürecine destek olmaktadır.

Ankara Tüp Bebek Tedavisi Fiyatları

Tüp bebek, 45 yaşına kadar uygulanabilen, güvenli ve etkinliği kanıtlanmış bir kısırlık tedavisi yöntemidir. Ankara tüp bebek fiyatları ise tedavi sürecindeki uygulamalara ve tamamlayıcı tedavilerin uygulanıp uygulanmamasına göre değişmektedir.

Ankara tüp bebek tedavisi fiyatları hakkında detaylı bilgi almak için muayenehanemizi arayabilir; randevu alabilirsiniz.