Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi Ankara

Vajinal akıntı, her kadında dönem dönem artıp azalabilen vajinal sıvılardır. Berrak, açık renkli akıntılar genellikle doğal kabul edilir. Her kadında görülebilir. Ancak akıntının kötü kokulu olması, yapısının ya da renginin değişmesi bazı rahatsızlıkların habercisi olabilir. Özellikle vajinal enfeksiyonlarda, akıntı ve kaşıntı sık görülen şikâyetlerdir. Bu nedenle vajinal akıntının takip edilmesi, değişiklik gözlemlendiği anda zaman kaybetmeden kadın doğum uzmanına başvurulması önemlidir.

Ankara vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi hakkında tüm merak ettikleriniz için Op. Dr. Didem Kurban ile iletişime geçebilirsiniz.

Vajinada Akıntı ve Kaşıntı Nedenleri Nelerdir?

Vajinal akıntı, çoğu zaman yumurtlama dönemlerinin habercisidir. Adet öncesinde vajinal akıntının artması normaldir. Adet kanaması da bazı kadınlarda hafif, kahverengi lekelerle başlayabilir. Bu akıntılar, normal kabul edilen akıntı türleridir. Ancak kaşıntı ile birlikte görülen ve yanmaya, ağrıya, ateşe neden olan akıntıların altında ciddi rahatsızlıklar yatabilir. Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bakteriler, antibiyotik kullanımı gibi birçok faktör, vajinal akıntının değişmesine, yoğunlaşmasına neden olabilir.

Vajinada kaşıntı ise genellikle kötü kokulu, anormal yapıdaki akıntı ile birlikte ortaya çıkan bir rahatsızlıktır.

Vajinal akıntı nedenlerini genel olarak, aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

• Antibiyotik ve doğum kontrol hapı kullanımı
    • Üreme sistemi ile ilgili sorunlar ve HPV virüsü
    • Klamidya ve gonore (bel soğukluğu)
    • Şeker hastalığı (Diyabet)
    • Banyo ve duş ürünlerinin yaptığı alerjiler
    • Ameliyat sonrası enfeksiyon gelişmesi
    • Vajinal atrofi (Menopoz döneminde vajina duvarının incelmesine bağlı olarak ortaya çıkan kuruluk problemi)
    • Vajinit

Vajinal Akıntıya Neden Olan Enfeksiyon ve Hastalıklar

Bakteriyel Vajinozis

Bakteriyel vajinozis, genellikle sık partner değiştiren kadınlarda görülen bir rahatsızlıktır. Yaygın görülen bir vajinal enfeksiyondur. Balık kokusuna benzer, kötü kokulu vajinal akıntı ile kendini gösterir.

Pelvik İnflamatuar Hastalığı

Kısaca PID olarak da bilinen bu hastalık, cinsel yolla bulaşır. Vajinal akıntının kötü kokulu olmasıyla karakterize olan bir rahatsızlıktır.

Trichomonas Enfeksiyonu

Paraziter bir enfeksiyondur. Trichomonas adı verilen, tek hücreli canlı neden olur. Genellikle cinsel yolla bulaşır. Nadiren havlu vb. eşyaların ortak kullanılmasına bağlı olarak ortaya çıkar. Kötü kokulu, sarı veya yeşil renkli akıntıya neden olur. Vajinada yanma da hissedilebilir.

Maya Enfeksiyonları

Beyaz ve süt kesiğine benzer vajinal akıntıya neden olan enfeksiyon türüdür. Vajina florasının değişmesine bağlı olarak ortaya çıkar. Ankara vajinal akıntı ve kaşıntıya neden olan hastalıklar hakkında daha detaylı bilgi almak için muayenehanemizle iletişime geçebilirsiniz.

Sarı ya da Yeşil Vajinal Akıntı Neden Olur?

Sarı ya da yeşil renkteki vajinal akıntılar, genellikle bir enfeksiyon habercisidir. Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ya da üreme sistemindeki enfeksiyonlar bu tür akıntılara neden olabilir. Sarı ve yeşil akıntılara çoğu zaman yanma ve kaşıntı şikâyeti de eşlik eder.

Kahverengi Akıntı Neden Olur?

Kahverengi vajinal akıntılar, genellikle adet dönemi öncesinde ya da adet sonrasında oluşan akıntılardır. Çoğu zaman tehlikesizdirler. Ancak gebelik dönemindeki kahverengi akıntılar, düşüklerin belirtisi olabilir. Çoğu kadın normal ve anormal akıntıları birbirinden ayırabilir. Eğer kahverengi akıntı, normal düzenin dışında, bir nedene bağlı olmadan geliyorsa, jinekolojik değerlendirme faydalı olacaktır.

Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Nasıl Tedavi Edilir?

Vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisinde altta yatan nedenlerin doğru saptanması gerekir. Enfeksiyon ya da hastalık ortadan kaldırılmadan, akıntının kesilmesi söz konusu değildir. Enfeksiyon söz konusuysa antibiyotik tedavisine başlanabilir. Anormal akıntının kontrol altına alınması için ise antifungal kremler, jeller, fitiller ya da medikal ilaçlar kullanılabilir. Bu nedenle her hastaya özel olarak tedavi planlanmalıdır.

Ankara Vajinal Akıntı ve Kaşıntı Tedavisi

Vajinal akıntı ve kaşıntı şikâyetleri, akla ilk olarak enfeksiyonları getirir. Enfeksiyondan kaçınmak için cilt ile uyumlu duş ürünleri ve pamuklu iç çamaşırları kullanılabilir. Aynı zamanda tuvalet temizliğinin önden arkaya doğru yapılmasına da dikkat etmek gerekir. Enfeksiyon oluştuğunda ise daha ciddi sonuçlar doğurmaması için, zaman kaybetmeden uzman bir doktora başvurmak gerekir.

Ankara vajinal akıntı ve kaşıntı tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için muayenehanemizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.